خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/03/31 - 12:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حاجی دلیگانی:

سفر محرمانه آمریکایی‌ها به عمان در جهت منافع عربستان/ رفت و آمدهای آمریکایی‌ها خللی در اراده مردم یمن ایجاد نمی‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر محرمانه رئیس سازمان سیا و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به عمان در جهت حمایت از عربستان است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر محرمانه رئیس سازمان سیا و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به عمان به منظور تحریک مسقط علیه ایران، اظهار داشت: به منظور بررسی رفتار آمریکا در منطقه، باید توجه داشت که این کشور تنها به فکر بلیعدن منابع کشورهای صاحب ثروت است.



نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سفر اخیر ترامپ به عربستان از این کشور صدها میلیارد تومان در آمد به دست آوردند، بیان کرد: بعد از این کسب درآمد بسیار بالای آمریکا، اختلافاتی بین قطر و عربستان رخ داد.



وی با اشاره به اینکه آمریکا بین قطر و عربستان دعوایی را راه انداخت، افزود: پس از بروز این اختلافات، آمریکا هیات دیگیری را به قطر اعزام کرد و بعد از عقد قرارداد با قطر، صدها میلیارد را نیز از این کشور به دست آوردند.



حاجی دلیگانی به تلاش آمریکا برای تخریب روابط کشورهایی که با ایران ارتباط خوبی دارند، اشاره کرد و گفت: در این مسیر نیز همواره به دنبال اجرای پروژه ایران هراسی هستند، زیرا معتقدند از این روش به منابع بیشتری دست پیدا می‌کنند.



عضو کمیسیون، برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا رضایت عربستان را به دست آرود، ادامه داد: سفر محرمانه رئیس سازمان سیا و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به عمان در جهت حمایت از عربستان است.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفته می‌شود آمریکا به دنبال آن است که عمان را علیه سیاست‌های ایران در یمن به واکنش وا دارد، گفت: مردم یمن در مسیر مبارزه با عربستان به هیچ کشوری وابسته نیستند و این رفت و آمدهای آمریکایی‌ها خللی را در اراده آن‌ها به وجود نمی‌آورد./



پایان پیام

  • کد خبر : 201903
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم